Du fandt en billig rejse. Til Spanien. Lækkert. I fik givet besked til skolen om, at børnene skal med jer på ferie – sådan helt uden for skolernes ferieplaner. Så der måtte søges om tilladelse til at få dem fritaget fra undervisningen i en uge. I fik naturligvis tilladelsen. Og nu sidder I så i lufthavnen og bander og skændes med hinanden. I er trætte – allerede inden I er kommet til Spanien.
Fly er forsinket
Der er nemlig flyforsinkelse. Og der er ikke meget information at hente hos hende den venlige dame, der sidder i venteposition ved sit lille skrivebord ude ved gaten. I har ventet i tre timer nu. Og I har ingen idé om, hvornår I kommer afsted. Det er irriterende. Du har fortalt din hustru, at du aldrig nogen sinde mere vil lede efter billige rejser. Fra nu af skal det være velorganiserede rejser, der ikke volder jer træthed på vejen ud. Din hustru er lidt mere nede på jorden, end du er. Hun fortæller dig, at denne flyforsinkelse ikke skyldes at det er en billig rejse.
Charterrejser er ikke mere udsatte
Det er et problem, som flyselskabet skal håndtere. Ikke rejsebureauet. Så det er ligegyldigt om du bestiller en charterrejse her eller en afbudsrejse. Det er to helt forskellige ting. Hun forsøger at få dig til at falde til ro. Men det er hun ikke heldig med. Du er rasende. Hvorfor skal du sidde i en dødkedelig lufthavn og høre på at børnene plager om, at få endnu en cola? Hvorfor kan du ikke bare sidde på en herlig balkon med udsigt ud over havet og nyde et glas sangria?
Din frustration er forståelig. Men hør her: Det er ikke den billige rejse, du købte, der er skyld i, at I bliver nogle timer forsinket. Det er en fejl i maskinen. Og den skal udbedres. Ellers kan det blive farligt at give flyet afgangstilladelse.